На maxconsole парень предложил вариант решения (выдал какой то цифробуквенный список с указаниями, какие данные куда замещаются, где они одинаковы и.т.д... данные были очень похожи на те, что в первом посте) а мне так лень было вчитываться, решил, что парень отчебучил какую то белиберду ну и фиг с ним. Ан нет...(
Рассказываю по памяти, т.к. через некоторое время он потёр все свои посты с указанием причины как: 
"...Removed by some requests"
У меня на почте остались уведомления с форума, с ещё не потёртыми сообщениями:
Скидываю как есть, если уловите мыслю, думаю поймёте, что к чему:
 Всё, что осталось
  
	
	
		| 
					Сообщение от Schnuffel
					
				 
	
	
		| 
					Сообщение от DeathMan
					
				 i heard that  TEKKEN 6 work on psp fat with 5.50 Gen-B.gonna check it  l8r by myself also .
 |  
Yes m8, its uses a special system to detect the custom firmware...as Soul Calibur in the main idea (they uses a special lib inside the game code, perhaps Siren? Yes, it is a code to manage audio, but well... nvm, it is a joke   ). 
But, if you want detect the protection hook sceKernelLoadModule and log the calls,   
5.50 GEN-B in PHAT only, avoid this protection, | 
	
 
	
	
		| 
					Сообщение от infinity2005
					
				 Can this check be found by using your Soul Calibur disassembly as a guide? Or is it different? And if you just nop the particular loadmodule call will that fix it or is it more complicated.
 | 
	
 
	
	
		| 
					Сообщение от Schnuffel
					
				 ....Removed by some requests,    (Здесь то он как раз всё и изложил) | 
	
 
	
	
		| 
					Сообщение от Schnuffel
					
				 
	
	
		| 
					Сообщение от SonicTH228
					
				 Does the fact it can run on a PSP-1000 help us at all? Or is it just a quirky fact that doesn't really bring us any closer to getting it running on any PSP with custom Firmware? |  
Read my post, only need make 3 patches in the game executable...very easy to make. 
Only need 3 patches, | 
	
 
	
	
		| 
					Сообщение от Schnuffel
					
				 
	
	
		| 
					Сообщение от infinity2005
					
				 jal		$08b88da0		# 003edc9c:0e2e2368	v FNC_08b88da0addiu		s0, v0, $0400		# 003edca0:24500400
 
 This the right part of the eboot Schnuffel?
 |  
In this buffer the game will save the v1 value to check later. 
But, the patch is more easy, i give you a hint, patch here -> LOAD:0886B580 move $a0, $v0 (x3 times in the anothers same code but different addresses),   
ALL PEOPLE can patch if read the post that i posted some time ago, only need read the code and of course understand mips. | 
	
 
   
Вот собственно говоря всё, что осталось( Может инфа чем то поможет/может даст направление, куда можно копать... А может он просто посмеялся, а потом удалил, что бы его не мучали... Не знаю.
ErikPshat
Ты гад(((! Я тебя на пспфаке в чат звал, хотел как раз ссылку на этот пост дать, вместе порассуждать, а ты... Эх ты)